3 misverstanden over SEO

26/07/2018 Thomas Verlinden

SEO is een superhandige tool voor bedrijven en ondernemers. Helaas bestaan er heel wat misverstanden over de werking en het effect van zoekmachineoptimalisatie. Dat is jammer, want zo haal je nooit het onderste uit de kan. Tijd om het één en ander uit te klaren!

1. 'Metatags helpen je website vooruit in de resultatenlijst'

Vroeger waren de metatags inderdaad heel belangrijk. Google heeft deze metatags ondertussen uit haar algoritme gehaald. Net omdat iedereen populaire woorden in de html-code plaatste, kwamen de meest relevante pagina's niet meer bovenaan te staan. Google heeft daarom ingegrepen.

2. "Je website handmatig toevoegen aan de zoekmachine is belangrijk"

Vroeger moest je een paar sleutelwoorden opgeven waarvoor je pagina eenvoudiger te vinden werd. Dit leverde heel wat spam. Dit systeem is ondertussen dan ook afgeschaft.

3. "Keywords zijn niet belangrijk! Keywords zijn wel belangrijk"

Te veel keywords? Dat heeft een averechts gevolg. Te weinig sleutelwoorden? Ook geen goed idee. Zorg er simpelweg voor dat nuttige sleutelwoorden zoveel mogelijk terugkomen op je webpagina’s. Gebruik ook afbeeldingen met deze trefwoorden.

Dat is al handig om te weten! Wil jij jouw website perfect afstemmen op de vragen, wensen en verwachtingen van de klant? Wil jij scoren in Google? Leer dan nu meer over zoekmachineoptimalisatie in onze praktijkgerichte thuiscursus SEO. Of kies voor een interactieve groepsles.

Let's get social!

Schrijf met jouw talent een succesverhaal

Smile

Google Ads SEA

Volg de opleiding Google Ads SEA en word een krak in je vak als Digital Marketeer.

Copywriter

Volg de opleiding Copywriter en word een krak in je vak als Copywriter.

SEO - Scoren in Google

Schrijf je vandaag nog in voor deze praktijkgerichte opleiding.

Front End Developer ICT

Schrijf je in voor de opleiding Webdevelopment en start meteen als ICT Bediende.

Copywriter

Wil je graag aan de slag als copywriter? Dan is deze opleiding de ideale start.

Schrijven

Marketing & Communicatie