4 paasactiviteiten voor jong en oud

31/03/2021 Thomas Verlinden

Eindelijk gaan we mooie dagen tegemoet. De grijsheid van de winter sterft af, de zon streelt de boomtoppen en vogels steken hun snavels uit het nest. De lente is in het land en binnenkort luiden de paasklokken een periode van plezier en geluk in. Wil je tijdens het paasweekend samen met je gezin een onvergetelijke tijd beleven? Dan hebben wij 4 activiteiten voor jou in petto!

1. Doe-het-zelf

Doe op deze uitzonderlijke dag een beroep op de creatieve geest van je kinderen! Veel toegankelijke knutselideetjes geven je kinderen de kans om hun talenten te ontwikkelen. Maak bijvoorbeeld een gepersonaliseerde mand voordat je eieren gaat zoeken in de tuin. Alle kinderen moeten immers een eigen mand hebben voor een succesvolle zoektocht! Haal de lijm, scharen en stiften maar boven en maak prachtige gepersonaliseerde mandjes. Een mand in de vorm van een haas of toch liever paasklokken? De ideeën zijn eindeloos!

2. Eieren rapen

Het is een oud spel voor jong en oud. Je kunt je eierenzoektocht personaliseren door ook echte kippeneieren te verbergen. Vraag je kinderen om voorzichtig te zijn tijdens de zoektocht en ook de echte eieren te vinden die verborgen zijn tussen de chocolade-eieren. Je kunt dit zelfs combineren met de activiteit die we je hieronder laten zien!

3. Kunst in de keuken

De paasperiode draait om chocolade. Waarom maak je er dan geen echt theekransje van? Bakken is een geweldige manier om je kinderen te betrekken en hen de basisprincipes van koken te leren. Zo bak je bijvoorbeeld een heerlijke paascake. Koop een goed deeg, smelt pure chocolade voor de basis van je cake en garneer het ten slotte met een paar eieren die de klokken hebben gebracht. Je laat je kinderen kennismaken met kookplezier én houdt ze bezig tijdens deze mooie dag.

4. Kindergrime

Alle kinderen zijn dol op verkleden! Net als bij Halloween maakt een geslaagd verkleedpartijtje je paasfeest nog leuker! Word de paashaas die de eieren verzamelt of de medeplichtige kip die hem subtiel toont waar hij de eieren kan verstoppen. Maak gebruik van schminklessen voor kinderen en leer hoe je in een mum van tijd prachtige make-up aanbrengt!

Studeren in de zomer: een verstandige keuze

Ontdek Adobe Sensei, het slimste snufje van Photoshop

Zo beleef jij een prachtige herfst

6 richtlijnen voor een uitstekende video call nettiquette