Foodfotografie

30/07/2018 Thomas Verlinden

Vind jij het zalig om leuke foto’s te trekken van eten? Wij ook! Ontdek hier onze tips voor AMA-ZING foto’s!

1. Licht is alles
Het licht maakt je foto. Probeer altijd het daglicht te vangen. Vermijd rechtstreeks zonlicht, zo krijgt je foto geen gele schijn. Wanneer je een foto moet nemen met kunstlicht, kies je beter voor een koud licht.

1. In de hoek
Gewoon doen. Door te doen weet je welke hoek juist is en welke niet: al doende leert men. Een mooi plaatje is het eten van bovenaf trekken. Zo kan je er wat decoratie bijleggen.

1. Juiste ondergrond
Probeer een subtiele ondergrond te kiezen. We houden van felle kleuren en toffe prints, maar je food is de hoofdrol van jouw kunstwerk!

1. Extra’s toevoegen
Van een foto zou je een verhaal kunnen maken. Zet bij je eten de ingrediënten of de kookpot erbij. Zo verkrijg je het totale tafereel.
  1. Durf ruimte te laten
Maak je foto zeker niet te druk en laat wat ruimte. Zo krijg je iets subtiels.

Wil jij van alles uitproberen met je voedsel? Ontdek onze opleiding food-en productfotografie en word een echte kunstenaar!

relatedBlogs

ICT & Webdevelopment: een sector boordevol potentieel

Het opleidingsplan: groeimogelijkheden voor werknemers

Let's get social!

previousLabel

3 misverstanden over SEO

nextLabel

Smile

mostRead

Foodfotografie

30/07/2018

Grafisch Vormgever: Het mooiste beroep ter wereld

31/05/2018

Oud-studente Allround fotografie

25/07/2018

relatedCourses

Digitale Fotografie Basis

Schrijf je in voor de basiscursus Digitale Fotografie Basis en start als Fotograaf.

Fashionfotografie

Volg een praktijkgerichte opleiding Fashionfotografie in jouw buurt.

Landschapsfotografie

Schrijf je in voor deze opleiding en start meteen als Natuurfotograaf.

Digitale Fotografie Basis

Schrijf je in voor de cursus Digitale Fotografie Basis en word veelzijdig Fotograaf.

Fotografie TSO

Droom jij van een succesvolle carrière als Fotograaf, maar heb je geen A2-diploma?

studyCategories

Toerisme & Recreatie