Studeer je deze zomer nog naar een diploma dankzij de Summerschool

27/03/2019 Thomas Verlinden

In september beginnen vele studenten aan een jarenlange opleiding, maar op dat moment kan jij al afgestudeerd zijn. En dat in slechts enkele maanden tijd! Heb je toch wat aanmoediging nodig? Wij hebben alvast vijf van de ontelbare voordelen opgelijst.

Langere dagen

In tegenstelling tot te korte en kille dagen in december, lijken de warme zomerdagen eindeloos lang te duren. Op 22 juni hebben we maar liefst 16 uur en 31 minuten licht, meer dan het dubbele dan eind december. Dankzij deze gezonde overdosis vitamine D heb je een onuitputtelijke voorraad energie waarmee je langer kan studeren.

Studeren wanneer je wil

Wie kiest voor een thuisstudie, heeft alle vrijheid om te leren wanneer hij of zij maar wil. Staat het eten in de oven? Bekijk het nieuwe hoofdstuk al even. Zit je op de trein naar het werk? Ondervraag jezelf eens over het gedeelte dat je net hebt gezien. Heb je net de nieuwste aflevering van je favoriete serie gekeken? Hoog tijd om oefeningen te maken!

En waar je wil

Als thuisstudent verlies je nooit tijd door naar de les te gaan en terug naar huis. Je neemt je cursus overal mee naartoe en zo verandert elk zitje in de trein, je comfortabele zetel en zelfs je favoriete plekje in het park in een schoolbank. Zo kan je jezelf de meest vrije student ter wereld noemen.

Facebookgroep

Ben je bang dat thuis studeren maar eenzaam is? Dan heb je duidelijk nog niet gehoord van onze Facebook-groep. Op de Summerschool Studentenpagina vinden de zomerse thuisstudenten elkaar en worden ze ook gemotiveerd en krijgen ze onder meer bloktips, maar zeker ook de nodige pauzetips.

Diploma in september

Heb je de hele cursus doorbladerd in de heerlijke zomerzon? Dan is het tijd om te blokken! Hiervoor zetten wij onze deuren voor jou en je medestudenten open, zodat je je in optimale omstandigheden kan voorbereiden op het examen. Zo heb jij al een diploma op zak wanneer alle studenten in september aan hun opleiding beginnen.

relatedBlogs

5 tips om je cursus beter te begrijpen

Studeren in de zomer: een verstandige keuze

8 tips om te studeren in de zomer!

previousLabel

Behaal deze zomer al een diploma met de Summerschool

nextLabel

Bloginception: een blog over bloggen