Ambitieuze student Pascal start eigen fotostudio ‘Xluzieff’

18/09/2019 Thomas Verlinden

Zoektocht naar een geschikte opleiding!

Zelf was Pascal al enkele jaren bezig met fotografie maar hij was niet altijd even tevreden met het resultaat. Dus ging hij op zoek naar de geschikte opleiding om zijn vaardigheden te verbeteren als Fotograaf en zo kwam hij bij het Centrum Voor Avondonderwijs uit: Digitale Fotografie Allround “Dicht bij huis, goedkoop, op de juiste uren les en als eindresultaat het juiste certificaat! Ik heb me dan ook meteen ingeschreven.”

Pascal volgde zijn lessen in Hasselt bij docent Mario Lalicata, zelf een succesvol zelfstandig . Zijn stijl van lesgeven omschrijft Pascal graag als ‘uniek’. “Mario deelt niet enkel zijn kennis, maar ook zijn passie. En dat geeft ons als studenten een nog grotere boost om goed mee te werken, zowel tijdens als na de lessen.”

Praktijkgerichte opdrachten

Bij het Centrum Voor Avondonderwijs willen we steeds professionele en praktijkgerichte lessen aanbieden. Ook voor onze opleidingen Digitale Fotografie Allround is dat niet anders. Zo krijgen de studenten geregeld opdrachten voor thuis en die worden dan de volgende les uitgebreid besproken. Pascal is ook vol lof over de feedback en begeleiding van zijn docent Mario: “Ik kan nu met klem zeggen dat ik kan fotograferen dankzij de lessen van Mario. Kortom, een aanrader voor iedereen om via het Centrum Voor Avondonderwijs te studeren. Ik heb zelfs nog steeds contact met Mario voor tips en andere vragen. Een man van goud. Ondanks zijn drukke agenda vindt hij toch de tijd om te antwoorden. Prachtig.”

Start van een succesvolle carrière

Nadat hij het theoretische en praktische examen succesvol aflegde, behaalde Pascal zijn diploma Digitale Fotografie. Vanaf dan zou het voor hem eigenlijk pas echt beginnen. Nadat ziekte hem een tijd aan de kant hield, is hij nu namelijk volledig klaar voor zijn volgende uitdaging. “Mijn studio is sinds deze week klaar en op mijn naamkaartjes staat de naam ‘Xluzieff’. Er rest nu enkel nog de officiële documenten in orde te brengen en we kunnen aan de slag”, klinkt het vol enthousiasme.

In zijn werk gaat Pascal zich toeleggen op bruiloften, communies, producten, bedrijven, zwangerschappen, baby’s en modellen. Daarnaast wil hij ook zijn mobiele studio goed uitwerken zodat ouders niet tot bij hem moeten komen maar dat hij foto’s van baby’s kan nemen in hun eigen omgeving waar ze zich volledig op hun gemak voelen. Daarbij gaat Pascal ook graag op locatie om zo de perfecte plaats te vinden voor een fotoshoot. Tot slot geeft Pascal ons ook nog graag mee dat hij absoluut geen dure vogel is. “Misschien zelfs wel te goedkoop.” Bovendien hoopt hij ook dat er binnenkort nog meer boeiende opleidingen in Hasselt zullen plaatsvinden.
Ben je zelf op zoek naar een professionele Fotograaf of wil je meer te weten komen over het werk van Pascal? Neem dan gerust contact met hem op via xluzieff@telenet.be of op 0471/43.30.19!

Word zelfstandig fotograaf!

Wil jij ook graag aan de slag als zelfstandig Fotograaf? Of hou je gewoon van fotograferen en wil je jouw foto’s een professionele touch geven? Neem dan gauw een kijkje tussen onze opleidingen fotografie en schrijf je vandaag nog in voor een boeiende cursus Digitale Fotografie, Landschapsfotografie of Studiofotografie.

cpSkillsAndSkills

• Haarscherp of een beperkte scherptediepte? Jij stelt de camera in voor het beste resultaat!
  • Je kent Lightroom vanbinnen en vanbuiten, zowel voor opslag als voor fotobewerking.
  • Van daglicht op locatie tot kunstlicht in de studio: jij kan met elke lichtbron overweg.
  • Jij stemt onderwerp en omgeving perfect op elkaar af om de gewenste sfeer te creëren.
  • Jij weet hoe je jouw auteursrechten als fotograaf beschermt.

Digitale Fotografie Allround, aProfession

cpLiPracticalInfo

• Diploma
  • courseTypeG2