Design een nieuwe carrière als grafisch vormgever!

07/10/2019 Thomas Verlinden

Ben je van plan om je creatief en artistiek talent een boost te geven? Of wil je er misschien zelfs geld mee gaan verdienen? Dan ben je bij de opleiding Grafisch Vormgever Allround aan het juiste adres. Tijdens de opleiding leer je tijdens verschillende modules diverse online tools kennen zoals Photoshop, Indesign en Illustrator. Tijdens 4 modules die telkens uit 5 lessen bestaan, weet je in no-time hoe je de beste designs aflevert, helemaal volgens de regels van de kunst!

Docent en grafisch vormgever, Dimitri Beyens, geeft zelf les binnen de verschillende modules. Hij staat er dikwijls van verbaasd hoe studenten in een minimum van tijd uitgroeien tot grafische ontwerpers en hun ideeën weten uit te werken tot frisse en vernieuwende concepten.

Grafische designtools

"De opleiding Grafisch Vormgever Allround is opgebouwd volgens verschillende modules. Elke module is heel praktijkgericht. Tijdens de eerste 3 modules werken we heel hard op de verschillende grafische programma’s. Via theorie en praktische opdrachten worden de programma's stap voor stap aangeleerd, zodat ze geen enkel geheim meer te verbergen hebben."

Module 1: Illustrator

Voor Illustrator wordt vooral gefocust op de verschillende tools van het programma zelf. "Voor Illustrator werken we vooral op de basis. Aan het einde van deze module is het de bedoeling dat studenten een volledige huisstijl kunnen uitwerken. Alles start met een mindmap als bron van inspiratie. Daarna stellen ze een moodboard samen om de kleuren te bepalen en daar worden dan verschillende variaties op gemaakt in het programma. Mits alle oefeningen, zijn de eindresultaten zijn telkens verbluffend!"

Eindwerk Illustrator - Aline van Aerde

Module 2: Indesign

Ook de module InDesign is heel praktijkgericht. "Tijdens de module InDesign worden studenten voorbereid om een eigen, creatief magazine van ongeveer 20 pagina’s te maken. Dat magazine mag volledig aansluiten bij hun eigen leefwereld. Het is daarbij belangrijk dat studenten goed gebruik maken van de tools, creatief nadenken over de structuur van hun magazine en ook gebruik maken van de kolommen. Natuurlijk moet het magazine ook afdrukklaar worden gemaakt. Sommige magazines zien eruit alsof ze rechtstreeks uit de rekken komen!"

Eindwerk InDesign - Michael Ratanakul

Module 3: Photoshop

"Persoonlijk vind ik de module Photoshop een hele leuke en leerrijke module. De eindwerken zijn bovendien zeer divers en creatief. Je krijgt bijvoorbeeld een foto van de kamer van ‘Vincent Van Gogh’ en je moet er verschillende elementen uithalen waar je dan verschillende tools voor nodig hebt die we tijdens de les bespreken."

Praktische skills in het Creatief Atelier

De laatste module is die van het ‘Creatief Atelier’. In deze module komen alle skills die je in de vorige modules rond de grafische programma’s hebt opgedaan een beetje samen. "Voor uiteenlopende opdrachten heb je diverse online programma’s en skills nodig. De opdrachten draaien vooral rond kleur, typografie, vormen, compositie en hiërarchie. Een affiche ontwerpen, een opdracht tegen tijd maken, een afbeelding van kleuren veranderen volgens veredelingstechnieken, bestanden drukklaar maken.. Noem maar op! Tijdens deze module komt echt alles samen en test je al je opgedane kennis!"

Een aangename leeromgeving

Alle lessen gaan door op verschillende locaties die perfect uitgerust zijn om alles optimaal uit de opleiding te halen. "Ik geef ontzettend graag les in de school. De mensen die op de cursussen komen verwachten heel veel en zijn ontzettend gemotiveerd. Ik probeer de lat heel hoog te leggen. Na 5 lessen zijn studenten al enorm gegroeid. Het is erg leuk om ze klaar te stomen voor een job."

Een toekomst als grafisch ontwerper?

Wil jij ook professioneel aan de slag gaan in de creatieve sector of je grafische skills naar een hoger niveau brengen? Bekijk alvast het aanbod op onze website en schrijf je vandaag nog in! Al eens proeven van een cursus? Download hier dan alvast een proefhoofdstuk!

cpSkillsAndSkills

• Jij maakt elke klant blij met inspirerende, creatieve en gedetailleerde concepten.
  • Jij kent de tools van Photoshop, InDesign en Illustrator als je broekzak.
  • Een banner, affiche, geboortekaartje of uitnodiging? Jij kan het allemaal!

Grafisch Vormgever Allround, aProfession

cpLiPracticalInfo

• Diploma
  • courseTypeG2
  • 20 cpCourseTypeDurationLesson cpLessonsPer 3 cpHoursPerClass
  • cpAllroundCourse
  • €1490€1266.50

cContent

• Module: Illustrator
  • Module: Photoshop
  • Module: InDesign
  • Module: Creatief Ontwerpen

blogAvailable

relatedBlogs

Hoe communiceer je zo vlot mogelijk met jouw docent

Zo beleef jij een prachtige herfst

6 vragen om jouw ideale studiemethode te bepalen

previousLabel

Creatief ontwerp: geen uitdaging te veel!

nextLabel

Wek kunst tot leven in de make-up stoel!

relatedCourses

Grafisch Vormgever Allround

studyCategories

Fotografie & Media