Je korte haar beu? 5 tips!

13/11/2019 Thomas Verlinden

Heb je je aan een trendy kort kopje gewaagd, maar heb je nu besloten dat het toch niets voor jou is? Het haar van een gezonde persoon groeit ongeveer 1 centimeter per maand. Dat betekent dat na een jaar je lokken 12 centimeter zou moeten zijn gegroeid. Wil je graag zo snel mogelijk van je korte kapsel af? Volg dan onze tips!

Voeding: Haar bestaat uit keratine, een proteïne dat opgemaakt is uit aminozuren. Om nieuwe haren aan te maken, moet je lichaam die aminozuren produceren. Voeding rijk aan proteïne is dus goed voor je haar. Die vind je onder andere in eieren, brood, pasta, peulvruchten, noten, vlees, paddenstoelen en zuivelproducten.

Verzorging: Was je haar slechts twee tot drie keer per week met warm water. Te heet water droogt het namelijk uit en maakt het broos, waardoor het trager zal groeien.

Massage: De hoofdhuid masseren is een goede manier om de groei te stimuleren. Het verhoogt namelijk de bloedcirculatie en zorgt dat je haarfollikels de nodige voedingstoffen krijgen.

Knipbeurten: Je haar regelmatig laten knippen stimuleert de natuurlijke haargroei niet, maar zorgt er wel voor dat beschadigde puntjes beperkt worden. Je haar breekt met andere woorden minder snel af.

Producten: Er zijn ook heel wat producten die groei van haar stimuleren. Sommige haarproducten beschermen je lokken en moedigen groei aan: Conditioners, sprays die tegen de hitte beschermen, supplementen die haargroei stimuleren, natuurlijke oliën, proteïnebehandelingen, ...

Heb je geen zin om te wachten tot je haar teruggegroeid is? Wat dacht je van extensions? Die zijn nog steeds erg populair. Een goed kapsel betekent namelijk heel veel. Het speelt een grote rol bij de eerste aanblik en kan de sterke punten van je gelaat ondersteunen. Haarextensions maken je haar langer of geven meer volume aan je kapsel.

cpSkillsAndSkills

• Je kiest samen met de klant de meest geschikte extensions.
  • Jij hebt de verlengingstechniek vlot in de vingers.
  • Jij verwijdert extensions in een handomdraai, zonder het haar te beschadigen.
  • Je laat klanten stralen met een volle, weelderige look.

Hairextensions, aProfession

cpLiPracticalInfo

• Diploma
  • courseTypeG2
  • 2 cpCourseTypeDurationLesson cpLessonsPer 3 cpHoursPerClass
  • €199€159.20

cContent

• Klantgericht werken: consulteren en adviseren
  • De kleur en de structuur van het haar bepalen
  • Hoe begin ik aan het zetten van hairextensions?
  • Het zetten van extensions: volume, coupe soleil
  • Hoe moet de klant de extensions verzorgen?
  • Hoe verwijder ik extensions?

blogAvailable

relatedBlogs

Smile

Succesverhaal: interview met oud-student Medisch Secretariaat Lydia Renard

Een opleiding volgen: een investering die zich altijd terugbetaalt

previousLabel

De magie van een accentmuur

nextLabel

De regeling rond de KMO-portefeuille verandert. Wat betekent dat voor jou?

relatedCourses

Hairextensions

courseMaterial

Hairextensions Strings and Things