Computervaardigheden/Webshop starten

Webshop starten

Wil je een succesvolle webshop opstarten en uitbouwen? Droom je ervan je omzet te verhogen met gerichte promoties en online advertising? Of wil je dit graag in opdracht van klanten realiseren? Met deze cursussen start je binnen de kortste keren een webwinkel die je eigenhandig naar het juiste publiek profileert voor een doeltreffende en optimale verkoop.

De cursussen worden begeleid door ervaren docenten. Zij stomen je helemaal klaar om een blitse webshop op de wereld los te laten!

voor elke marketeer

snel een webshop leren maken

praktijkgerichte opleiding

up-to-date cursus

vol tips & tricks

voor beginners en gevorderden

klaar en duidelijk uitgelegd

alles over webshops

met elektronisch leerplatform

met professionele begeleiding

allCoursesWithinSubtheme Webshop starten

Digitale Marketing - Allround

Digitale Marketing - Allround, cpProfessionWithFuture

Volg een praktijkgerichte cursus Digitale Marketing in jouw buurt.

Google Ads Basic

Google Ads Basic, cpProfessionWithFuture

Behaal je Certificaat Google Ads Basic en ga professioneel aan de slag.

Instagram Professioneel, cpProfessionWithFuture

Ga voor de basiscursus Instagram Professioneel en start als Social Media Manager.

SEO - Scoren in Google, cpProfessionWithFuture

Schrijf je vandaag nog in voor deze praktijkgerichte opleiding.

Social Media Marketing

Social Media Marketing, cpProfessionWithFuture

Volg de opleiding Social Media Marketing en word een krak in je vak als Marketeer.

Webdesigner HTML5 en CSS3, cpProfessionWithFuture

Volg de opleiding Webdesigner HTML5 en CSS3 en word een krak in je vak als Webdesigner.

Webshopbeheerder

Webshopbeheerder, cpProfessionWithFuture

Schrijf je in voor de opleiding Webwinkel en start meteen als webshopbeheerder.

WordPress

WordPress, waar je sites leert bouwen

Schrijf je in voor de opleiding Webdesign en start meteen als Wordpress-expert.

beSureOfYourFuture

Wanneer je jouw opleiding voltooid hebt, ben je helemaal klaar om je eigen webshop uit de grond te stampen. Wil je niet per se zelf een webshop starten? Dan ga je werken in het marketingteam van een bedrijf. Bijna elk bedrijf dat producten verkoopt aan particulieren heeft een online webshop, die jij kan helpen beheren en optimaliseren.

In ons marketingbureau werven we vaak nieuwe marketingtalenten aan. Webshops kunnen beheren is een absoluut pluspunt voor sollicitanten. We hebben al enkele alumni van jullie school aangenomen en merken dat ze altijd enorm goed op de hoogte zijn van hun vak en meteen in de praktijk aan de slag kunnen. - employerSpeaks

trendsCapitalized

Tegenwoordig kan je ook op sociale media je producten verkopen. Dat wordt social commerce genoemd. Mensen kopen steeds vaker producten via Facebook, Instagram of Pinterest. Welk platform voor jou het beste werkt, hangt af van het product dat je aanbiedt.

Webshop starten, hundredPercentOfTheTime

Zoals in veel digitale sectoren is artificiële intelligentie en machine learning ook in e-commerce een opmars aan het maken. Op basis van eerder geraadpleegde producten worden suggesties aangeboden of advertenties naar de potentiële klant gestuurd. Dit zorgt voor meer conversies. Zorg er zeker voor dat je gebruik maakt van deze technologie om optimaal te scoren met jouw webshop.

Als hobby ben ik al jaren bezig met keramiek. Doorheen de jaren heb ik al een hele verzameling kleine en grote beelden, potjes, servies en nog een heleboel andere dingen. Ik besloot een webshop te openen om de zaken te verkopen die ik niet gebruik en nieuwe zaken die ik maak aan te bieden. Dankzij de cursus Webshopbeheerder wist ik perfect hoe ik eraan moest beginnen. Ondertussen heb ik al een heleboel van mijn creaties kunnen verkopen en een aardig centje verdiend. - exStudentSpeaking

Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

Onze cursussen rond webshops zijn voor mensen die zelf hun eigen webshop ineen willen steken, maar ook voor marketeers die hun skills willen verbeteren en een expert willen worden op vlak van webshops.

niceToKnowHeader

• Zorg ervoor dat je de belangrijkste informatie of producten bovenaan zet op je website. Zo krijgen je bezoekers dat als eerste te zien.
  • Gebruik duidelijke foto's van hoge kwaliteit. Zo straalt je website professionaliteit uit en ga je meer verkopen.
  • Plaats je duurdere producten en services eerst, daarna pas de goedkopere versies.
  • Stel je klanten steeds gerust tijdens het verkoopproces. Een belangrijk element van het online verkopen is het vertrouwen. Zorg dat ze zeker zijn dat je website betrouwbaar is.